SL / EN
14.4.2017

Mentor te postavi na hrib in ti pomaga usmeriti pogled na gozd.

V Mariboru smo izvedli še tretjo Mentorsko čajanko sezone in tako nadaljevali s pogovori o mentorskem povezovanju. Na čajanki se nam je pridružil tudi mentorski par, z zanimivo zgodbo in širokim ter trajnostnim pogledom na mentorstvo.

Mentorski par, katerega sestavljata mentorica Darja Glogovšek in mentoriranec Marjan Rijavec, je eden izmed mentorskih parov, ki se mentorsko povezuje preko Skypa. Tako je bilo njuno srečanje na čajanki, tudi prvo srečanje »v živo«. Njun mentorski odnos dokazuje, da če si izbereš mentorja in si prepričan, da je »on/ona« pravi mentor zate, se v predvsem današni dobi IKT, vse da urediti in povezati. Če se le hoče, seveda.

Že pred »uradnim« začetkom čajanke smo načeli pogovor o mentorstvu, in sicer smo se dotaknili teme samoiniciativnosti. Lahko zaključim, da je bilo skupno mnenje, da je samoiniciativnost nujna, vendar vseeno mladi niso dovolj samoinicativni in se ne poslužujejo oziroma »skrbijo« za svoj razvoj in napredek. Po mnenju nekaterih, tudi le čakajo, da jim priložnosti padejo »na glavo«.

Tako tudi pri iskanju mentorskih povezav manjka samoiniciativnosti in mladi težko pristopijo do mentorja. Vendar po drugi strani, jim ravno Mentorski program – Uči se od najboljših lahko pomaga premostiti ta korak. Saj mi opravimo »težje« delo in vključimo mentorje, mentoriranci pa si nato mentorja izberejo iz seznama. 

Pri izboru mentorja in vzpostavljanju prvega kontakta, kot poudarja Darja Glogovšek, se ne obremenjujte preveč s tem, kaj si bo mentor mislil o vas oziroma kaj bo rekel. Saj je vsak posameznik edinstven in lahko prispeva nekaj drugačnega, hkrati je potrebno graditi odnos z iskrenostjo in odprtimi kartami. Mentorski par se je strinjal, da je hkrati pomembno, da v prvem sporočilu mentorju zapišeš – kdo si in se na kratko predstaviš in zapišeš pričakovanja. Tu lahko dodam, da je smiselno, v kolikor imate že razdelane cilje oziroma idejo ter kaj želite z mentorskim odnosom doseči, da tudi to na kratko zapišete v sporočilu.

Mentorij prinašajo dodano vrednost Mentorskega programa – Uči se od najboljših, saj ne le da je v projekt vključen širok krog mentorjev iz različnih področij, tudi njihov pristop do mentorstva je drugačen.

Žogica pri vzpostavljanju mentorskega odnosa je nato na strani mentorja in različni mentorji imajo tudi različen pristop do mentoriranja. Na primer Darja Glogovšek je mentorica, ki uporablja kovčing pristop pri mentorstvu ter vodi mentoriranca skozi vprašanja. Meni da je pri mentorskem odnosu potrebno vzpostaviti učinkovito komunikacijo in tudi »pravila igre«. Kot mentorica vam lahko ponudi vse svoje izkušnje, znanja, distanco do različnih mnenj in predvsem drugačen pogled na situacije oziroma ideje, vendar tudi pričakuje, da se bo »delalo«. Predvsem da mentoriranec vloži čas in trud ter opravi in izpolni, kar se dogovorita. Skupaj raziščeta na čem morata delati in nato po korakih nadaljujeta v smeri doseganja ciljev ali izpolnjevanja potencialov. Je tudi menenja, da imamo že rešitve sami pri sami sebi, potrebujemo le, da nas nekdo vodi do njih.  

Darja Glogovšek je izpostavila še eno pomembno točko, ki se dotika nasvetov, ki jih predajajo mentorji. Posameznik oziroma mentor, ki je že na položaju, lahko pozabi na svoje začetke. Pomembno je, da mentorji delijo iskušnje in nasvete, ne le iz časov ko so že postali uspešni, ampak morajo deliti tudi svoje zgodbe in izzive, iz časa, ko so bili na začetku karierne poti.

Medtem ko Marjan izpostavlja, da je za specifične ideje potrebno poiskati mentorja s strokovnim znanjem ter se je smiselno osredotočiti na globino in ne širino. Dodajam, da si lahko po drugi strani izberete mentorja, ki vas bo bolj poslušal in v vas zbujal željo po napredku ter vam bo v emocionalno podporo.

Dotaknili smo se tudi točke, da mladi želimo vedeti, zakaj nekaj počnemo, vendar hkrati ne smemo biti prezahtevni do sebe. Kar še ne pomeni, da izgubimo samoiniciativnost! Obenemmoramo biti radovedni in postavljati vprašanja. Kar nas ponovno pripelje do komunikacije.

Za zaključek je pomembno, da ponovno izpostavimo nujnost uporabe učinkovite komunikacije. Na eni strani morajo mentoriranci aktivno poslušati mentorja in zastavljati vprašanja, medtem ko mora mentor tudi aktivno poslušati in preko lastnega procesa učiti, voditi ali usmerjati mentoriranca. 

 

Avtorica: Maja Ceglar